boşanma davası nasıl açılır

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası açmak için öncelikle bulunduğunuz ildeki adliye sarayına gitmeniz gerekmektedir. Boşanma talebinizi bildirmek için hazırlanan dilekçenin tevzi bürosuna verilmesi boşanma davası açmanın ilk adımıdır. Daha sonra gerekli harçların ve ödemelerin yapılması gerekmektedir. Bu ödemeler mahkemeler veznesinde yapılmaktadır. Bu ödeme ve harçlara ilişkin dekontların alınarak tekrar tevzi bürosuna teslim edilmesi gerekir. Dekontların tevzi bürosuna teslim edilmesinden sonra boşanma talebine ilişkin dava açılması işlemi büyük ölçüde tamamlanır. Dava aşamaları ile ilgili bilgileri tevzi bürosundan alabileceğiniz dosya esas numarası ile takip edebilirsiniz.

Soru-Cevap

Boşanma Davası Nerede Açılır?

Boşanma davaları bulunduğunuz ildeki adliye saraylarında açılabilmektedir.

Boşanma Davası Hangi Mahkemeler Tarafından Görülür?

Boşanma davaları bulunduğunuz ildeki Aile Mahkemeleri tarafından görülür.

Avukat Tutma Zorunluluğu Var mıdır?

Hiçbir davada olmadığı gibi boşanma davalarında da avukat tutma zorunluluğu yoktur. Fakat maddi problemlerden dolayı avukat tutamıyorsanız "Ücretsiz Avukat Tayini Talebi" başlıklı yazımızı okumanızı tavsiye ederiz. Fakat işlemlerinizin daha hızlı ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak adına Bursa'da bir boşanma avukatı'ndan yardım almanızı tavsiye ederiz.

Avukatların Dava Açmak için Önceliği Var mı?

Evet vardır. Avukatların tevzi bürolarında boşanma davası dilekçesinin verilmesi için kimlik kartları ile sıra önceliği alma hakları vardır. Bu da dava açılması için avukatlara öncelik tanımaktadır.

Duruşmalara Katılmak Zorunlu mu?

Evet zorunludur. Davanın takibi açısından dava duruşmalarına katılmayan davacının davası düşer ve dava açılmamış olarak kabul edilir.

Boşanma Davaları ile İlgili Sorularınızı Bekliyoruz.